Vem betalar Carl Bildt?

Frågan ovan har två semantiskt möjliga tolkningar. De senaste dagarna har den semantiska tolkningen om vem som ger pengar till Bildt varit i fokus. Jag är mer intresserad av om Carl Bildt skickat pengar till tex Bertil Torekull som tack för hans inlägg på dagens DN debatt.

Jag menar kan man få en bättre marknadsföring och sympati för sin blogg?

 PJ Anders Linder på Svenska Dagbladet skriver i sin blogg att ”Bloggande möjliggör en direkt kommunikation mellan folkvalda och allmänhet. Är det ett problem? Jag tror att det är svårt att hitta någon utanför journalistskrået som tycker det. ”. Jag tror det är omöjligt att hitta en journalist och bloggare som tycker det.

 Skulle man lägga upp en PR-kampanj för en ministers nya blogg skulle ett definitivt inslag i detta vara att hitta en avdankad bakåtsträvare som argumenterade mot bloggar och ministrars bloggande. På förhand skulle man kunna lista ut att det skulle reta upp hela bloggosfären och därmed göra den bloggen till den mest lästa. Det har också funkat.

 Att försöka belägga Carl Bildt med elektronisk munkavle har bara en vinnare: Carl Bildt.

2 kommentarer till Vem betalar Carl Bildt?

  1. […] och Carl Bildt huruvida Bildt borde blogga eller inte blir allt mer underhållande. Jag har tidigare skrivit att detta krig bara har en självklar vinnare, Bildt själv. Expressen har inte bara målat in sig […]

  2. […] behöver Bildt som hjälps av Torekull Jag kan inte låta bli att fortsätta min cyniska linje om Bertil Torekulls och Carl Bildts ömsesidiga nytta av varandra. Torekull behöver gnälla på […]

