Varför inte bara följa reglerna?

SSU manifesterar mot kärnkraften enligt politikerbloggen.se. Inget konstigt i sak kan tyckas, men vän av demokratisk ordning kan inte låta bli att studsa över uttalandet om hur länge de tänkt sig demonstrera: ”Vi kommer att sitta är ända tills polisen kommer, säger Alex Stawe…”.

Är det verkligen värdigt Sveriges största parti att anordna olovliga demonstrationer? Varför inte bara söka ett tillstånd?

2 kommentarer till Varför inte bara följa reglerna?

  1. Alex Stawe skriver:

    Intressant citat av mig där, kommer ihåg det som det vore igår. Först och främst är det inte ordaggrant vad jag sa, det har klippts ut en del i början och i slutet av meningen, men det är rätt vanligt men är rätt förvånad över den naivitet du besitter.

  2. Andreas skriver:

    Vad jag kan se har jag i alla fall citerat politikerbloggen korrekt. Det var det citatet jag reagerade på. Jag kan heller inte se att du kommenterat detta hos den källa jag anger, så varför anklaga mig för naivitet?

