Smart PR-trick av Bert Milton

Jag tror det mest är ett smart PR-trick. Porrkungen Bert Milton som äger Private Media Group vet att inget sportlag kommer låta sig förknippas med honom via ett sponsoravtal. Och han behöver det inte heller – han gör det med smart PR.

När han försökte köpa in sig i AIK visste han att de inte skulle vilja att han köpte för mycket av laget. Men han fick massor av press på det – press där han just förknippas med varumärket AIK. Många AIK:are blev ändå säkert mer positiva till Private – eftersom de stödjer (verkar stödja) AIK. Presstäckningen på detta är också hyggligt neutral – det är relativt sett bra för ett företag som mest har negativ press.

Han lyckas nu köra samma trick med Hammarby. Det verkar funka ungefär lika bra den här gången. Det vore märkligt att argumentera för att Milton inte skulle få köpa aktier. Varför skulle han inte få göra det? Att de sedan inte vill ha honom som sponsor är fullt väntat (och rimligt). Men Private får ytterligare en gång gratis pressuppmärksamhet, inte heller den direkt negativ för företaget. Det är hårdvaluta för ett porrföretag. En normal PR-strateg gillar uppmärksamhet – så länge det är bättre att få den än att inte få den. Det är den tveklöst i detta fall.

En kommentar till Smart PR-trick av Bert Milton

  1. Agustin skriver:

    If you live in a region where water is very contaminated,
    it would be wise to consider another solution such as differing filters that you can fit around your
    home (shower filter, faucet filter or even a whole house filtration system which would ensure all of your water is as a
    good as getting it direct from one of natures springs. However,
    in dosing systems, food grade polyphosphates are used.
    Chlorine and volatile organic compounds, or ”VOCs” are not removed in steam distillation,
    because they vaporize at a lower temperature than water does, and they
    end up in the condensation chamber along with the steam.

%d bloggare gillar detta: