Statlig osund dildokonkurrens

Det blir nästan humor när staten säljer sexleksaker, via Apoteket.

Apotekets varumärkesdirektör Eva Fernvall säger:

– Jag tror att en hel del handlar om en känsla av trovärdighet. Vår personal kan mycket om läkemedel och hälsa och man litar på de råd man får från oss. Man vill nog också köpa de här artiklarna i en miljö som inte känns för spektakulär, utan ganska neutral, säger hon.

I klartext säger hon att den trovärdighet som staten har – och har byggt upp genom att ha monopol på att sälja läkemedel – ska användas som en konkurrensfördel gentemot den fria marknaden. Det är sällan man ser statlig osund konkurrens motiveras och uttyckas i klartext. Vad säger näringsminister Maud Olofsson om det?

En kommentar till Statlig osund dildokonkurrens

  1. […] Kul reklam Jag tycker Apotekets reklam “Skydda solstrålarna” är kul. Med den typen av bra reklam kanske de inte behöver ett monopol för att sälja sina varor. Efter privatiseringen kan de väl även få sälja sina dildos. […]

%d bloggare gillar detta: