En hjälte – en mycket modig man

Shepherd Yuda är en mycket modig man. Han har filmat och smugglat ut bevis och nu kan äntligen omvärlden utan tvekan se bevis på hur verkligen genomruttet valet i Zimbabwe går till. Alla tvingas rösta på diktatorn och massmördaren Mugabe.

– Jag har tjänat den här regeringen i 13 år och jag var lojal mot min regering. Tyvärr visste jag inte att jag var lojal mot en regering som inte var lojal mot sitt folk, säger Yuda till tidningen the Guardian.

Hur länge till kan omvärlden se på utan att ingripa?

Kenyas premiärminister Raila Odinga har i alla fall krävt att Mugabe ska portas från Afrikanska Unionen möten, men de andra fega regeringscheferna vågar inte backa upp det kravet. Därmed styrs den Afrikanska unionen delvis av mördare. Och människor med en mycket böjlig ryggrad.

Kommentarer inaktiverade.

