Bra av Resumé * 2

Jag antog att jag inte var ensam om att reta upp mig på Expressens sidan 4 i dag. En person som försöker som försöker klumpa ihop alla homosexuella till en och samma kundgrupp med samma smak har fel och kommer att bli motsagd. Eftersom det är trams, på sin höjd dold smygreklam för Saab i detta fall. Bara begreppet gaybilister är löjligt. Vad skiljer en gaybilist från en (vad det nu kan heta) straightbilist? Linus Fremin, på Resumés hemsida, sammanfattar detta på ett bra sätt här.

Man klumpar ihop folk efter den minsta gemensamma nämnaren och resultatet blir bara stereotyper som i sin tur skapar stereotypa framställningar av en hel grupp människor (oftast minoriteter) som i sin tur leder till fördomar och förutfattade meningar.

När jag ändå läste Resumé såg jag också ett mycket läsvärt ironiskt inlägg av chefredaktör Cavling.

Kommentarer inaktiverade.

