Prisa gud, här kommer skatteåterbäringen

Tillägg den 2 juni: Många tycks komma till detta inlägg via Google och andra sökmotorer. Information om när du får pengar tillbaka på skatten hittar du här och mer information här.

——————————————————

Synd att jag använde upp ordet pappskalle i en rubrik igår . Det hade passat utmärkt till dagens knäppaste förslag. Att Fredrik Reinfeldt borde avsluta sina tal med att be gud välsigna Sverige.

Förslaget är inspirerat av Obama, det tycks ju vara på modet att lära av Obama just nu. Men allt ska nog inte kopieras rakt av…

– Jag tycker det skulle vara suveränt om statsministern kunde säga detta för vi är fortfarande ett kristet land. Det är viktigt att ledningen ska kunna bekänna sin tro, säger Else-Marie Lindgren, enligt Radio Sjuhärad.

Frågan är bara om inte Reinfeldt då också borde passa på att vara lite multikulturell och lägga till ”Allah Akbar” eller något liknande? Eller, så klart, skulle han kunna välja att acceptera att politik och kyrka är åtskilda i detta land. Det vore nog att rekommendera! Av flera goda skäl.

Det enda religiösa i politiken jag kan acceptera (av Kalle-Anka-nostalgiska skäl) vore att Anders Borg varje 1 januari sade ”Prisa gud – här kommer skatteåterbäringen”.

Övriga pappskallar för dagen:
Thomas Bodström Nu kommer Bodströmsamhället till din telefon.
AFA (repris från igår) Varför kan de inte acceptera demokrati?
Skånepoliser Det tycks finnas en del idiotier där.

Någon mer än jag som tycker att det just nu är många nyheter om folk som inte verkar ha tänkt så himla långt?

3 Responses to Prisa gud, här kommer skatteåterbäringen

  1. Kennet Öhlund skriver:

    Idag har Reinfeldt kommenterat:
    ”Det har jag inte tänkt mig att göra”
    Här: http://www.sr.se/sjuharad/nyheter/artikel.asp?artikel=2659848

  2. Terese skriver:

    I savor, cause I found just what I was looking for. You’ve ended my 4 day lengthy hunt! God Bless you man. Have a nice day. Bye

