Är just porrsurfande problemet?

Om någon av mina medarbetare ägnade 75 procent av arbetstiden åt något annat än att jobba skulle jag märka det inom några timmar. På sin höjd samma vecka. När det nu avslöjas att åtta anställda LFV har porrsurfat eller surfat 75 procent av arbetstiden, inställer sig en intressant fråga: Är det just porrsurfandet som är problemet? Det tyder så klart på dålig moral att folk porrsurfar på jobbet och det ska så klart inte vara tillåtet.

Men jag är mer oroad över att mina skattepengar (eller snarare flygavgifter, eftersom LFV går med vinst) kan slösas på detta sätt alls. De borde uppenbart se över hur motiverad personalen är och vad de har att göra om dagarna. Har de fyra gånger så många anställda som de behöver? Har cheferna koll på vad de anställda gör?

7 Responses to Är just porrsurfande problemet?

  1. Karl-Otto Hultström skriver:

    Det hela verkar mysko. Hur har man hunnit med sina ordianrie arbetsuppgifter, om man surfat privat 75% av tiden. Om dom sen varit på en porrsajt och glott eller surfat runt för att läsa nyheter intresserar mig inte.
    Jag förstår inte varför det skulle vara värre att porrsurfa än att bara surfa. Porrfobi !

  2. GH skriver:

    Jo det kan jag förklara, det är för att det sitter kvinnor överallt nuförtiden och statfeminismen är lag (även med alliansen tyvärr) och hetsjakten på män skrivs in i lagar och anställningsavtal.

  3. Luiza skriver:

    Du kan se det som så att de antagligen har haffat en hemsk pedofil för dina skattepengar, för att se det ”positiva” i det hela så att säga.
    Bara bra att de kom på dem tillslut, porr är lika ruttet som bajs!

  4. Birgit skriver:

    Det verkar vara män som surfat? Är kvinnor intresserade av porr? Om det är 8 karlar som slösat arbetstid för att tillfredsställa sina behov, så måste det vara en sjujäkla drift de besitter. Vem sa att karlar är kåtbockar?

  5. GH skriver:

    Birgit: vem sa att kvinnor är voyeurister ? Eller tror du det är män som figurerar på 97% av porrutbudet ?

    Undrar vilka ”kåtbockarna” egentligen är. Men de ”tvingas” förstås enligt den tokfeministiksa världsbilden.

    Brottslighet är väl en sak men att bli avskedad för något som inte är brottsligt är enligt mig brottsligt, här var det en person som hade gjort något tveksamt.

  6. Luiza skriver:

    GH: Vad menar du med den ”tokfeministiska världsbilden”. Ingen tvingas till någon åsikt eller handling, finns många feminister som kollar på porr.
    Och de kvinnor som figurerar på porrutbudet gör det nog inte för sakens skull, utan att det ligger en hel del pengar i det hela. Men konsumenterna är till största delen män? Eller har jag fel?
    Man kollar helt enkelt inte på porr när man skall arbeta, det kan liknas vid en visuell bordell, eller stripclub. Jag personligen tycker det är oacceptabelt, oavsett om det är kvinna eller man för den delen!

  7. GH skriver:

    Oj, vad naivt att kvinnor bara producerar porr för pengars skull. All den amatörporr som läggs ut av tjejer tjänar de knappast några pengar på.

    Det handlar om kvinnors behov att visa upp sig och inget annat.

    Men det ligger ju också i eran tokfeministiska världsbild att kvinnor utnyttjas av ekonomiska skäl.

