Förbudet blir nedtysning

Jag tycker synd om människor som gör abort som ett sätt att välja (eller välja bort) kön på sina barn. Det är verkligen en hemsk tanke att folk skulle göra det. Men samtidigt får man nog konstatera att ett förbud mot detta vore meningslöst. Kanske till och med skadligt. Folk som gör abort för att deras bars har ”fel” kön har nog ganska starka skäl och har fattat ett beklagligt, men troligen välgrundat beslut. De skulle ljuga sig runt förbudet. Man behöver inget skäl för att göra abort i dag.

Därför är det bättre att hålla det lagligt – och därmed få en offentlig debatt om det – än att tysta ner det. Av två dåliga val får man ibland göra det minst dåliga.

5 Responses to Förbudet blir nedtysning

  1. Anton skriver:

    Hej! Jag har börjat med ett moment i min blogg med det catchiga namnet ”En bloggare bloggintervjuar en annan bloggare om bloggar och bloggning”. I egenskap av att vara författare av en välskriven blogg (got to grease the wheels), skulle du vara intresserad av att svara på sex korta frågor? Svaren publiceras i ett inlägg på min blogg i intervju/recensionsstil. Tack på förhand!

    Och om du tänker svara, svara i form av en kommentar i min blogg. Jag gör det inte till en vana att kolla folks bloggar efter svar på mina kommentarer.

  2. Klartexten skriver:

    Tala klartext för helvete!
    Alla vet ju att det är dess j-a muslimer som gillar att döda flickor!
    Man skall inte informera om kön. Behövs lagändring så ändra lagen! OK folk åker utomlands. Ja vissa gör det, men vi kommer att spara ett antal liv med den lagändringen.

    Överhuvudtaget måste vi slå näven i bordet och göra klart för dessa j-a muslimer att vill dom bo här så får dom glömma sina medeltida värderingar, eller flytta hem!

  3. Andreas Krohn skriver:

    Klartexten: ditt inlägg får stå kvar på yttrandefrihetens yttersta nåder. Jag tänker inte ens bemöta den typen av människosyn.

  4. K skriver:

    Andreas: Du har helt rätt det är bättre att vara verklighetsfientlig än främlingsfientlig..

  5. Andreas Krohn skriver:

    Jag hade kanske tagit det på allvar om det hade underbyggts med någon form av fakta eller undersökning/källa. Det är så jag definierar verklighet, inte utifrån en persons hat mot en viss folkgrupp. Har ”K” några belägg för påståendet?

