Snabba sociala medier

Efter föregående inlägg nåddes jag snabbt av att jag hade fel i min spekulation om att Marianne Samuelsson skulle sitta kvar som Gotlands landshövding, trots skandalen. Jag är glad att jag hade fel, hon förtjänade inte att sitta kvar.

Intressant är att några minuter efter mitt inlägg publicerades nås jag av TT:s flash att Samuelsson tvingas avgå. Därefter tar det inte mer än en minut innan en person kommenterar min länk på Facebook att det jag spekulerar om på min blogg är fel. Nästan lika snabbt får jag samma påpekande på Twitter.

Det säger något om snabbheten i sociala medier.

5 Responses to Snabba sociala medier

  1. Henrik skriver:

    Ändå var TT först. :o)

  2. Andreas Krohn skriver:

    Henrik: sant, bloggare har inte alltid tid att sitta på regeringens presskonferenser. TT brukar vara snabbast, även om allehanda rykten ofta finns i bloggosfären.

  3. Henrik skriver:

    Ett klockrent exempel var ju färjekollisionen. Där var Facebook och Twitter först. Utan konkurrens. Fast idag går allt så snabbt så det spelar nästan ingen roll vem som är snabbast längre.
    Det är bäst som gäller.

  4. Sven Essen skriver:

    Jaha ja.Ännu ett ”bondeoffer”!!

