Bättre PR-utbildningar behövs

I veckans Resumé har jag en debattartikel om att utbildningarna inom PR måste bli bättre.

Jag hoppas att den startar lite debatt bland dem som utbildar folk inom PR, mitt syfte är egentligen inte att gnälla utan att peka på att här finns en stor arbetsmarknad som inte riktigt möts upp av adekvata utbildningar. I stället är det branschen som i hög grad får utbilda själva, ett arbete som självklart tar tid och kraft från huvuduppdraget, att rådgiva inom kommunikation.

En kommentar till Bättre PR-utbildningar behövs

  1. Jerry Silfwer skriver:

    Toppen att lyfta debatt! Jag säger emot delen om akademiska vs. privata yrkesutbildningar på min blogg, men i övrigt håller jag med om att det är bra med en levande diskussion om hur utbildningarna kan bli bättre.

    Ett förslag för att få i gång debatten ytterligare är att du lyfter frågan i diskussionsforumet på PR of Sweden http://profsweden.ning.com. Där tror jag säkert att det blir debatt, för där finns många av dem du adresserar representerade!

