Besökarna: Saab går i putten

Sedan ett tag tillbaka har jag haft en inte särskilt seriös omröstning på bloggen (se högerspalt) om vad Saab ska heta i framtiden. Jag hade knappast trott att jag skulle dra några slutsatser av resultatet. Kanske borde jag heller inte göra det.

Men jag kan inte låta bli att notera att i början av omröstningen fick alla alternativ hygglig spridning. Alternativet Konkursigägg har alltid lett undersökningen. Där finns också min egen röst. Efter Konkursigägg har fram tils nu legat Äggigsägg.

Men de senaste dagarna har jag noterat en framryckning av alternativet Saab, det alternativ som antyder att Saab inte skulle köpas av Koenigsegg. Alternativen Koenigssaab och Saabigsägg har inte fått några röster på flera dagar. Konkursigsägg har dock stärkt sin position som etta.

Ska jag tolka det som att du, besökare av bloggen, tror att Saab antingen går i konkurs eller lever vidare i egen form? Eller har jag bara en bisarr noja för statistiknörderi?

———————————–

Media om ämnet: AB, KvP och DN.

En kommentar till Besökarna: Saab går i putten

  1. Markus skriver:

    Det var ju bland det tramsigaste jag läst på länge! Fullständigt fria spekulationer på dagisnivå. Suck!

