Negern: ett halvår senare

Jag har skrivit om kvarteren Negern i Karlstad tidigare. Den gången spekulerade jag i hur Sverigedemokraterna skulle ställa sig i frågan.

Men inte förrän nu, mer än ett halvår efter att debatten uppstod, har Karlstads kommun bestämt sig. De beslutade, föga förvånande, att ändra namnet.

Hur Sverigedemokraten i Karlstads kommunfullmäktige ställde i frågan framgår tyvärr inte av mediarapporteringen. I Stadsbyggnadsnämnden, där beslutet fattades, är Sverigedemokraterna inte representerade.

8 Responses to Negern: ett halvår senare

  1. x skriver:

    jävla pk negerbajs…

  2. Andreas skriver:

    om alternativet är det ”x” står för så föredrar jag pk negerbajs varje dag.

  3. Jerker skriver:

    Nu är jag mest nyfiken på vad det nya namnet blir. Jag föreslår ‘kvarteret vitlöken’.

  4. Andreas Krohn skriver:

    Jerker: det blir kvarteret Tingvallastaden 3.

  5. Jens skriver:

    ”- De har tagit sitt förnuft till fånga, säger Kitimbwa Sabuni i Afrosvenskarnas riksförbund till TT.”

    Hehe, själv tänkte jag starta ett förbund som heter ”Helvita svenskars riksförbund”. Undrar om det är okej i dagens samhälle.

  6. Jerker skriver:

    Jaha, vad tråkigt. Då vet jag iaf.

  7. JudaZ skriver:

    Tycker nästa sateg är att byta namn på Vittsjö :o)

  8. Nils skriver:

    Tror inte det Jens, då blir vi ju uppfattade som främlingsfientliga… Inte ok! I övrigt vill jag tillägga att den här debatten har blivit helt jävla sinnessjuk, man vågar inte öppna munnen pga rädslan att folk kan misstolka det.

