Debut om Twitter

I dag gör jag min debut på min nya firmablogg, GK-bloggen, där jag skriver om Twitter som den perfekta övningsarena för kommunikatören.

Att lära sig skriva på 140 tecken är nyttigt och bra träning.

I DN kan vi också läsa att företagen intagit Twitter på allvar. Det är framför allt de stora, kända företagen som har framgång, vilket väl knappast är oväntat.

I Aftonbladet ger Bruce Willis sin syn på Twitter:

Jag skulle inte kunna leva med mig själv om jag började Twittra. Det enda det kan leda till är galenskap.

4 kommentarer till Debut om Twitter

  1. Staffan skriver:

    Bruce är dock hyggligt IT-benägen på andra fronter. Jag vill t ex minnas att han dök upp på något forum (kan ha varit Ain’t It Cool News)för att diskutera Die Hard IV, vilket givetvis ledde till en hel del tjafs om det verkligen var Bruce. Och jo, det var det.

  2. Andreas Krohn skriver:

    Staffan: inte säkert att han (inte) gör det av IT-aversion. Killen kan ju faktiskt ha rätt också…

  3. Nytt jobb noterar jag. Grattis och lycka till! Hoppas du fortsätter att blogga!

  4. Andreas Krohn skriver:

    Tack Kent! Jag ska försöka att hinna blogga lika mycket som förut.

