Att bränna ett varumärke

I förtroendebranscher som mäklarbranschen är varumärket en stor del av tillgången för en firma. Alla vet att det finns seriösa och oseriösa mäklare. Den firma som vill att folk ska vända sig till dem måste lägga kraft på att vårda sitt varumärke: som seriös. Kunder går på vad andra tycker.

I detta fall verkar mäklarfirman Erik Olsson vara helt ute och cykla. Uppenbart har en av deras mäklare klantat sig. Big time dessutom.

I det läget gäller för mäklarfirman att krishantera smart. Det gör definitivt inte firmans VD, Erik Olsson.

Enligt krishanteringens grunder ska man snabbt: ta avstånd från det som är fel, beklaga vad som drabbat dem som råkat illa ut och föreslå konkreta åtgärder för att detta inte ska hända igen.

Erik Olsson svarar i stället med en juridisk process. Så gör ingen som vill verka mänsklig.

Nu blir kontentan att Erik Olsson inte bara verkar ha rötägg till mäklare; de verkar heller inte ens bry sig om det.

Annonser

2 Responses to Att bränna ett varumärke

  1. Jonas skriver:

    Tänk om EO skulle göra en pudel? Knappast tänkbart.

  2. Jonas skriver:

    Hur slutade detta egentligen? Fick dom tillbaka sina pengar?

%d bloggare gillar detta: