Kommentarer till Malmströmvalet

Fredrik Reinfeldt: Hon har arbetat hårt med att förankra EU i Sverige i sitt arbete som EU-minister.

Cecilia Malmström: Jag är naturligtvis oerhört glad och stolt över att ha blivit nominerad.

Statistikern: Folkpartiet byter 50 procent av sina ministrar på ett halvår.

Jan Björklund: Vill ingen jobba med mig?

Statsvetaren: Hon är välkänd inom EU.

Opinionsanalytikern: Hon är okänd inom Sverige.

Barroso: Jippie, en kvinna! Tack Sverige för att ni hjälper mig med jämställdheten som syd- och Östeuropeerna skiter i.

Gunilla Carlsson: Fan!

Carl Bildt: Fan!

—————————-

Tillägg (tack Bjarne):

Moderater i allmänhet: Vad fick vi i utbyte??

—————————-

Media: SvD, DN, Exp och AB.

Moderater i allmänhet: Vad fick vi i utbyte??”

7 kommentarer till Kommentarer till Malmströmvalet

  1. Gunnar Höök skriver:

    Ett synnerligen lyckat val. Cisse är både kunnig och erfaren efter sin tid som EU-delegat i Bryssel och som EU-minister i Sverige. Hon är rapp och intelligent och vill verkligen driva sina EU-frågor i Sverige, i EU och i världen.

  2. Andreas Krohn skriver:

    Gunnar: Jag håller med. Men att hon är så okänd som hon faktiskt är i Sverige måste hon jobba på. EU:s utmaning består inte (bara)i att ha duktiga människor. De måste också uppfattas som duktiga av vanligt folk – och vara mer kända.

    Tolka mig inte fel, jag är en stark europavän, men jag tycker att EU för tillfället har klara PR-problem.

    Det finns en risk att EU hamnar i samma handlingsförlamning som i slutet på 80-talet, innan man avskaffade enhälligheten i vissa frågor i och med Maastrichtfördraget.

  3. […] Peter och Magnus och Fredrik Malm och Edvin Alam och Krohniskt och Mikael och […]

  4. Johannes skriver:

    Läskig kvinna på fel plats.

    Cecilia Malmström är en kvinna utan respekt för olikheter. Trots att hon talar varmt om frihet och mångfald.

    Som riksdagskvinna deltog hon i pride-paraden i Riga och uttalade sig kränkande om landets lagar och katolska kultur.

    Tänk om politiker från Polen skulle marchera i en anti-abort parad i Stockholm och kräva att vi ska ändra vår abortlagstiftning. Det skulle bli ett jäkla ramaskri.

    Skönt att slippa se henne i Sverige men jag är orolig för att hon får ett ökat inflytande som kommissionär.

  5. Andreas Krohn skriver:

    Johannes: Cecilia Malmström har väl yttrandefrihet som alla andra? Jag har inget emot att polska politiker deltar i parader i Sverige. Hoppas att de bor över på hotell och därmed ökar vår BNP!

  6. […] Andreas Krohn kommenterar valet av Cecilia Malmström på ett helt underbart sätt: […]

